Konuşmak Ve Paylaşmak

Psikolojik sorunların aşılmasında konuşmak ve paylaşmak çok önemlidir. Yakın bir arkadaşınızla, ailenizden biriyle, komşunuzla veya uzman bir danışmanla olsun konuşmanın önemi çok büyüktür. Konuşmak, gerginliği içeride tutmak yerine serbest bırakmanızı sağlar. İnsanlarla bağlantı kurmanıza, sosyal ilişkilerinizi güçlendirmenize katkıda bulunur.

Birçok insan kendilerini rahatsız eden konuları yakınlarıyla konuşamayabilir. Bir danışmanla konuşarak çözebilir. Bazen bir yabancıyla konuşmak çok daha kolaydır. Aile bireylerine veya yakın arkadaşlara anlatmakta zorlanılan konular uzman bir hekime veya uzman terapiste çok daha kolay bir şekilde anlatılabilir.

Terapiler duygusal problemleri olan zor bir dönemden geçen ve kendi başlarına bu sorunların üstesinden gelemeyen herkese faydalı olabilir. Yaşlı, genç, çocuk, kadın, erkek, cinsel kimliğiniz, siyasi görüşünüz fark etmez. Bazı durumlarda birçok kişi için ilaçlı tedavilerden çok daha iyi sonuçlar verebilir.

Günümüze kadar gelen yüzlerce çeşit psikoterapi yöntemi vardır. Ben bunları evimizdeki alet çantasına benzetiyorum. Uygun olan yerde, uygun olanı seçip kullanmayı seviyorum. Birbirinin yerine geçebilecek birçok terapi yönteminden mutlaka birisi size hitap edecektir. Önemli olan terapistle danışan arasındaki güven ilişkisinin oluşması ve karşılıklı iş birliğinin sağlanmasıdır. Uzman hekim veya terapistin en önemli özelliği önyargısız olması ve sorunların çözülmesinde kişiyi hiçbir şekilde yargılamadan, kişinin ihtiyaçlarına duyarlı olarak yardımcı olmaya çalışmasıdır.

Terapistler genellikle birebir görüşmeler yapmalarına rağmen evlilik terapileri, bazı cinsel terapiler çoğunlukla çift görüşmeleri gerektirir. Terapistler grup tedavisi yöntemi ile birçok hastayı, hasta yakınını veya ortak payda da buluşan sorunları olan kişileri bir araya getirerek de terapi yapabilirler.

İçinizde tuttuğunuz, biriktirdiğiniz olumlu ya da olumsuz duygu ve düşünceler yaşam kalitenizi olumsuz etkilemenin yanı sıra kaygı bozukluğu, depresyon, somatoform bozukluk yani kronik ağrılar, kalp çarpıntıları, mide barsak rahatsızlıkları gibi bedensel belirtilere yol açabilir ve kronik ruhsal sıkıntılara dönüşebilirler. Bu nedenle güven duyduğunuz bir psikiyatri uzmanı ya da uzman bir terapistle iletişime geçmek sizin için faydalı olacaktır.