Sıkça Sorulan Sorular

Alkolle birlikte psikiyatri ilaçlarının alınması önerilmez. Antidepresan ilaçlar alkolün etkilerine karşı duyarlılığı arttırırlar. Psikiyatri ilaçları ile birlikte alkol alımının nöbet olasılığını arttırdığı bilinmektedir. Bazı antidepresan ilaçlarla alkol almak kan basıncı değişikliklerine neden olabilir. Alkol alabilmek için antidepresan ilacınızı birkaç günlük içmemezlik yapmayın. Bu depresyon tedavi sürecinizin zarar görmesine ayrıca antidepresan ilacı ani kesmiş olduğunuz için bir takım rahatsızlıklara neden olabilir.

Antidepresan ilacı bırakma kararı ancak psikiyatri hekimi ile birlikte alınabilecek bir karardır. İlacın erken bırakılması tedavinin yetersiz kalmasına ya da belirtilerin yeniden şiddetlenmesine neden olabilir. Çünkü hiç belirti kalmasa bile bir süre daha ilaca devam etmek gerekebilir. Ayrıca ani bırakılan ilaçlar kişide kesilme belirtileri dediğimiz rahatsızlıklara neden olabilir. Çoğu zaman antidepresan ilaçlar aşamalı olarak azaltılarak kesilir.

En masum görünen bitki çayları veya bitkisel ilaçların bile yan etkileri olabilir. Depresyon tedavisinde kullanılan ilaçların yan etkileri çoğu zaman baş edilmeyecek düzeyde değildir ve genellikle tedavinin ilk haftası içinde ortaya çıkar ve azalarak kaybolur. Bu nedenle doktor kontrolünde ilaç kullanmak çok önemlidir.

Hayır. Vajinismusun en iyi, bilimsel olarak başarısı kanıtlanmış tek tedavi yöntemi cinsel terapidir.

Bu kullanılan ilaca ve kişinin ilaç metabolizmasına, beslenme alışkanlıklarına, fizik kapasitesine göre değişiklik gösteren bir durumdur. Aynı psikiyatrik bozuklukta aynı cinsiyette, iki farklı kişiye kullanılan aynı ilaç, birinde kilo alımı yaparken diğer kişide yapmayabilir. Ayrıca kilo aldırma potansiyeli olan bir ilaç başlamadan önce psikiyatri hekimi bu konuda ilaç başlanacak olan kişiyi ayrıntılı olarak bilgilendirir, uygun önlemlerin alınması sağlanır.

Ayrıntılı klinik değerlendirme sonrası bazı kaygı bozuklukları ilaçsız yalnızca psikoterapi uygulamalarıyla tedavi edilebilir.

Bazen orta ve hafif depresyonlarda ilaç kullanmadan yalnızca psikoterapi uygulaması ile depresyon tedavisi mümkün olabilir. Bu ancak ayrıntılı klinik değerlendirmeden sonra danışanla birlikte doktorun vereceği bir karardır.

Birçok psikiyatrik rahatsızlıkta doktorun önerdiği doz ve sürede ilaç kullanımı yeterli olur. Bazı durumlarda alevlenmelerin olmaması veya koruyucu tedavi amaçlı ömür boyu ilaç kullanmak gerekebilir. Örneğin tansiyon hastalığı ya da şeker hastalığı olan kişilerde güncel tansiyonu yada kan şekeri yüksek olmasa bile ilaç kullanmaya devam etmesi gibi.

Öncelikle psikiyatri hekimine danışmadan hiçbir şekilde bir başkasının kullandığı ilacı almayın. İlaç metabolizması kişiye özgü farklılıklar gösterdiğinden ve ayrıca her sorun kişiye özel olduğundan aynı yakınma için birine iyi gelen bir ilaç bir başkasına fayda sağlamayabilir, üstelik yan etki gelişimine neden olabilir.

Psikiyatri ilaçlarının normal reçete ile satılanları bağımlılık yapmaz. Renkli reçeteye yazılan ilaçların bağımlılık yapma potansiyeli vardır ancak doktorun önerdiği doz ve sürede kullanılırsa bağımlılık oluşmaz.